Terug naar nieuwsberichten

2 september 2021

Museum Bredius is 100% Kidsproof

Museum Bredius heeft van de site Kidsproof.nl het keurmerk 100% Kidsproof gekregen! En dat is ook niet zo gek, want er is altijd wat te doen voor kinderen. Kom samen met uw gezin naar Den Haag en ga mee op reis naar de 17e eeuw! De indrukwekkende tentoonstelling In de Ban van de Zee is nu te zien in Museum Bredius. Het toont maar liefst 67 maritieme schilderijen. Met schepen, zeeslagen en strandgezichten. Ieder schilderij heeft zijn eigen verhaal die u samen met uw gezin kunt ontdekken in ons museum!

Kijkwijzer: Museum Monsterboekje

Met de Kijkwijzer Museum Monsterboekje ontdekken kinderen de tentoonstelling In de Ban van de Zee van dichtbij. In de Kijkwijzer staan verschillende opdrachten, van een vissenspeurtocht tot een lichtmatrozen test. Kinderen ontdekken op een speelse wijze de verhalen achter de schilderijen en door het hele museum vind je activiteiten. Zoals de specerijen- geurtesten. Ze maken spelenderwijs kennis met de Hollandse Gouden Eeuw en gaan naar huis als een echte lichtmatroos.

Thuis nagenieten met spannende kinderboeken

Thuis ook nog lekker lang nagenieten van de tentoonstelling In de Ban van de Zee? Neem dan eens een kijkje in ons winkeltje. Wij verkopen 5 verschillende mooie en spannende kinderboeken die passen bij het maritieme thema:

• Scheepsjongens van de Bontekoe
  • Woeste Willem
  • Boreas en de 7 zeeën
  • De reis van de Ballerina’s
  • Paddeltje

Meer weten over de tentoonstelling In de Ban van de Zee klik hier.